04 June 2012

Selamat Bercuti : Part 3

Assalamualaikum

Kalau orang lain cuti sekolah dah tawaf satu Semenanjung, Sabah/Sarawak for holiday, aku masih terperap kat rumah jerk ;(
When,when? Still menunggu saat dan ketika time aku plak nak gi holiday.Korang tunggu jer lah travelog versi aku nanti..huhu (can't wait)

Actually, aku super-duper keletihan. Bukan keletihan berganda lagi tapi dah berganda-ganda yang amat.
First, tenaga aku habis digunakan masa kenduri Walimatul urus kakak aku hujung minggu lepas.Okeyla tu kan..Masa aku kawin dulu,aku dah tak peduli dah hal cuci pingan-mangkuk kenduri.Maklumler permaisuri sehari..ngeh3x.So now turn orang lain plak,,,Nahhhh..hambik ko.Tak dan lap peluh weii.Hinggakan tangan aku dah menggeletar(dah nak abis bateri dah time tu ;P),aku masih dok sental periuk.Huwaaaa!!;(

Second, balik jer dari kampung..gobok pinggan aku kene serang anai-anai. Sakit ati betul.Dah aku kene wat operasi buang gobok!Bukan tu je...lagi skali operasi basuh pinggan - mangkuk yang dah cemar kene serangga perosak itteewww berlangsung lagik..Pastu aku susun pingan-mangkuk tu, simpan pulak dalam plastic box yang aku dah beli borong dari Giant.Hopefully janganlah si bedebah anai-anai tu ganggu idup aku dalam umah ni. Gerramm sehh.Operasi berlangsung 4 hari.Mak jemah dah letih ;(

Third,Operasi lipat kain yang berlonggok macam Gunung Everest. Bayangkan start ari Selasa lepas (masa balik dari kampung-aku bawak sebeg besar baju kotor) sampai la ke ari ni, baru la aku lipat baju.Basuh baju ari-ari.Tapi tak lipat pown. korang bayangkan..dah macam satu almari.Even cuma ada 3 orang je penduduk tetap umah ni, tapi macam ada 10 orang..timbunan baju..ya Rabbi.Letihhh tul ;(

Maknanyer aper tu korang? yesss..pandaii..i need rest!Minggu pertama cuti sekolah aku temanya adalah : MENGEMAS. Huhhhhh

Lagi seminggu jer lagi cuti sekolah.Kene guna betul-betul masa emas cuti penggal kali ini. Berniat nak siapkan sume kerja-kerja yang tertunggak sebelum start bukak sekolah.Kalau tak tak cukup tanah nak kejar masa. Apapon aku rase syok gak dok goyang kaki kat umah, wat keje-keje umah as a full time house wife.Enjoy!

Haikkkkk.Santiknyer itu gambor...Biler masa aku jadik cover front page majalah ni? Hahaha...berangan sudah, Korang cariklah magazine tajuk Me Magazine tu satu Malaysia takkan jumpe nyer.;D. Itu magazine aku yang punyyyaaa bukan Ahmad Albab yang punyyyaa..Hahahaha (gelak monster).Dear all my friends : Happy holiday la yea..ingat-ingat sikit- jaga kesihatan dan jaga poket juger...(takut tak dan next gaji..poket da terboco..heheh.Oh ya, satu wishlist aku- nak pi shopping ala-ala orang ada-ada masa cuti ni lom kesampaian lagi. Budget kene cut sikit dek kitorang kene menyimpan sikit untuk masuk rumah baru nanti..huhu.Saborrr..saborrr.

Okeylah...abis dah Part 3..Next will be continue in Part 4.Nantikan!


4 comments

Anonymous

as-salam..
hahaha.. biase la tu anai-anai.. mak syieda sekarang letak dalam kotak je pnggang mangkuk semua. katanye letak dalam almari kang anai-anai buat hal lagi. hehe

gunung everest tu..kak mala mintak tolong si kecil tu mengemas sekali la. baru best. kekeke :)

June 04, 2012

Hee memang letih tu dengarnya.

June 04, 2012

@Rafflesia™
Anai-anai tu sekejapje dah mkn ampai dlm2 kayu.Mmg xleh simpan lg gobok tu..huhu

June 04, 2012

@keli menari
Hahaha..baca pon dah letih kan..;D

June 04, 2012

Post a Comment

Sila tinggalkan KOMEN anda if nak komen
Tapi kalu suka boleh la SHARE
TEKIU..ENJOY VIEWING...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © Adeqrifqi Official Blog. Designed by Whitey Mommy