12 March 2012

Baru nak berjinak dengan Twitter

Assalamualaikum

Jika orang lain dah lama dok tweet-tweet, aku baru la nak belajar..huhu
Nampak sangat macam banyak je masa terluang musim cuti sekolah ni kan. ;D
Sesungguhnya rasa ringan sikit kepala bila bercuti di rumah.

Aku ingatkan balik login password masa sign up twitter 4 bulan lepas.
Haikkhh..masih berfungsi lagi upenyenya. Thanks god.
Ada chance nak belajar ni. Biasanya FB je.
Aku rasa budak sekolah rendah pagi terer pasal ni.
Kali ni mari kita cuba.heheh.
  1. Mula-mula buka https://twitter.com
  2. Sign up dan isi la maklumat apa yang patut-patut kan.
  3. Pada Account Setting tu..letakla username yang disukai ramai.
  4. Isi profile anda penuh-penuh.Korang boleh connect akaun Twitter dengan Facebook.
  5. Kalau nak letak widget Twitter dalam blog masing-masing (macam aku tu). Meh follow me ;P
  • Klik 'Resource' pada bahagian footer Twitter anda.
  • Klik Widget
  • Klik My Website. Kemudian select Profile Widget.
  • Boleh la tukar appearence box masing-masing (saiz atau warna)
  • Klik Finish dan Grab Code.
  • Copy and paste kod ini pada HTML/Javascript widget pada blog masing-masing
Senang juga kan. Aku baru belajar.Kalau salah tolong tunjukkan ek. Kalau ada new info atau penambahbaikan boleh drop comment. Sangat dialu-alukan.

Jadi boleh la follow button twitter i okies..Tekiu semua :) 

2 comments

Kelly pon even ada Twitter, Tp Kelly xactive sgt..(Kelly pon x reti tweet2 ni berbanding fb! ^_^v twitter Kelly:- nawalkhalilah
Nice Blog sis! ad masa drop by at my blog ya!

March 12, 2012

dh follow awak..follow saya gak https://twitter.com/#!/haikalayuwana

March 12, 2012

Post a Comment

Sila tinggalkan KOMEN anda if nak komen
Tapi kalu suka boleh la SHARE
TEKIU..ENJOY VIEWING...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © Adeqrifqi Official Blog. Designed by Whitey Mommy