09 March 2012

Ada apa dengan mee segera

Assalamualaikum

Bangun pagi-pagi terasa perut lapor pulak..haiskhh..
Terbangun dari tidur after tertidur jam 10 malam tadi.
Ingat nak tengok movie best kat tv..akhirnya tv tengok aku..huhu
Bukan senang nak tengok feberet movie kat tv..hari-hari ultraman, celik mata ultraman,balik skul ultraman, nak tutup mata ultraman lagik..itulah Rifqi.
Berniat nak beli portable dvd untuk die..supaya aku dan en husband tenang nak tengok tv.


Lama dah tak beli stok megi. Lama juga tak makan megi. Seingat aku dah 2 tahun tak makan megi.
Pagi ni tetiba teringin..tapi takut.....takut jadi lagi.
Ada kes yang tak dapat dilupakan dengan megi ni..
Takde kaitan dengan megi pon. Kaitan dengan diri aku yang tetiba alah dengan mee segera.
Alahan tu berlaku 2 tahun lepas. Dipendekkan cerita, aku tak ambil lunch...bawak ke petang rasa dah lapar.
Tapi makan kuih aje. Malam tu en husband masak megi..megi yang sedap.Ada telur, sayur..sume-sumelah.
Aku balun abis semangkuk. Lat 30 minit...aku muntah..huhu
Muntah, pening kepala, sakit perut...terus menerus sampai 3 ari..huhu.Kesian kan.
Sampai gi ke klinik. Doc kata punca : perut masuk angin.


Tapi aku tak serik.
Lepas sebulan..aku try makan lagi.
Kali ni megi goreng..Pon sama jugak. Lagi haru-biru bila aku mun... kat skul.
Sampai orang lain ingat aku nak tambak rakyat..huhu
Bukanla..tak tau la kenapa bila dah meningkat umur ni..perut jadi sensitif sangat.
Pantang makan lambat..terus spoil.
Mee segera tak salah.
Sesapa yang makan pun tak salah.
Ada yang tak kene dengan perut aku.
Alahan..heheh

2 comments

huhu...sampai cmtu sekali alahan kat mi segera? mujur xalahan kat nasik kan? law x, naya je tgk org lain sdp2 makn nasik dpn kite,huhu

March 09, 2012

@Ayumi Comot
Tu r..mmg heran sangat. Dulu masa belajor ari2 balun mee segera...ok jek..huhu

March 09, 2012

Post a Comment

Sila tinggalkan KOMEN anda if nak komen
Tapi kalu suka boleh la SHARE
TEKIU..ENJOY VIEWING...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © Adeqrifqi Official Blog. Designed by Whitey Mommy