26 January 2012

Anakku Rifqi dah makin lincah

Tajuk kat atas tu macam tajuk filem Anakku Sazali..hihik.Bila ingat-ingat balik plot cerita P.Ramlee tu, aku risau gak..anak dah la sorang ni je..baru.. Tak dinafikan memang aku manjakan die. Abahnyer pon memang manjakan sangat.Toys ..jangan tanya lah..dah sebakul penuh aku kumpul.Tu baru umur 2 tahun setengah..kalu 3 tahun..menjangkau 4..5..6..dan seterusnya? Agak2 berapa bakul baru mesti aku beli untuk isi sume toys pasar malam yang abahnyer beli tu? Haisshh..tak sangggup mike memikio kannyer. Even cuma toys pasar malam aje ( harga sume RM20 dan ke bawah jer).Seingat aku cuma ade 2 set keretapi THOMAS & FRIENDS yang abahnyer beli mase kursus di China taun lepas..itujerlah yang ade harga ckit yang lain tu..macam tu je lah.tapi aku takut budak ni terlebih manja nanti..risaulah..esok2 kalu g mane2 tak dapat mainan..melalak2..haa..kan malu macam tu..Actually memang dah berlaku pon..tapi bukan sebab toys, tapi sebab playground kat AEON Rawang..taknak cerita kisah yang satu ini..biaukan teman simpan dalam memory teman..


Aduyaii anakku..mama ni risau kalau tersalah didikan.Maklumlah ni la pertama kali.Yang terbaru sekali..Rifqi dah semakin incah sekarang.Pantang keluar rumah, terus berlari sakan..macam baru lepas kandang.Tak daya mama dik ooii nak ngejar dikau sana cni. Macam la abah & mama tak pernah bawak mu berjalan@berjalan-jalan..Agaknyer budak sebaya umur macam tu memang macam tu kut..Entahla..Tadi petang, gi piknik without planning kat tasik S.A..turun jer kete..mak oooiii lari sakan..macam nak terjun tasik jer gaya nyer..ngeri betul. Dah sume visitor kat situ tergelak + tergeleng2 kepala tengok gelagat anak aku yang satu ni..aduhhh..Abahnyer, Pak Ngah nyer dah tak leh control dah..:P

Gelagat Rifqi yang langsung tak mau dipegang..nak jalan sendiri macam lagak org dewasa..huhu

Aksi menangkap kamera hanphone mama

Satu lagi tabiat anak yang paling aku risau adalah kecenderungannya makan makanan yang manis..Biasa lah budak2 memang suka makan manis..tapi yang ni lain macam sikit lah..kuih nak yang manis (seri muka), air manis dan aiskrim manis!
Makan dengan penuh nikmat..kadang2 tu tak mau makan..hanya nak makan aiskrim jer..Jenuh la aku berus gigi die ari2 even menangis-nangis die.tapi aku tetap dengan kuasa veto aku ..akan terus memberus dan memberus...:)

 Abah bagi sokongan padu untuk anak makan aiskrim..

Eii....comot!

Mama dah tensen dah...akhirnya..mama pon bersekongkol sekali bagi anak makan aiskrim lagi dan lagi...
Aduhh..apa nak jadik ni, merisaukan betul lah! Lepas ni serius nak buat rules, harus makan aiskrim sebulan sekali jer..buleh ker ni? Mesti boleh kalu mama yang follow gi kedai skali ngan abahnyer..tapi kalu diorang berdua jer..harussslahhh...:)


3 comments

Sukenye dia makan aiskrim! ;p

January 26, 2012

Sukenye dia makan aiskrim! ;p

January 26, 2012

@Lynnda
Thanks add me :-)..rifqi suka sgt eskrem..mama nyer pon :-)

January 26, 2012

Post a Comment

Sila tinggalkan KOMEN anda if nak komen
Tapi kalu suka boleh la SHARE
TEKIU..ENJOY VIEWING...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © Adeqrifqi Official Blog. Designed by Whitey Mommy